Wednesday, June 3, 2015

Kallid sõbrad!

Nagu infomeedia vahendusel juba lekkis, siis kinnitame meiegi, et oleme saabunud tagasi edukalt Eestimaale. Ja jäämegi siia :)

We are back in Estonia!

Peagi tuleb ka kokkuvõttev blogipostitus Austraalia kohta.

R.

Sunday, May 31, 2015

Viimane päev Bangkokis!

Heipa.

Täna lebotasime niisama ja võtsime katusel päikest jälle. Natuke jalutasime ka kohalikel tänavatel ning maitsesime roogasid. Nii meil see Bangkok läbi saabki ning võtame ette sammud Bali poole. Eks näis kaua seal puhkame :)

Bangkoki Raiki.

Friday, May 29, 2015

Basseinipäev.

Meie niiöelda hosteli voodi oli päris kõva, aga vähemalt oli toas konditsioneer olemas ja palav polnud. Magasime umbes 9ni ja sõime suht kõrval asuvas restorankohvikus hommikusööki ning võtsime ette hommikuse jalutuskäigu. Tänavatel leiab kõike, igasugust toidukraami, küll õlis fritüüritud, küll lõkke peal tehtud, küll keedetud. Õnneks oli kõht täis ja ükski asi isegi mitte ei isutanud, sest hügeenist ja elementaarsetest nõuetest on asi siinkohal väga kaugel. Tunnike jalutatud, võtsime plaaniks tagasi minna ning leida bassein, kuhu ennast jahutama minna. Googeldasime... lahenduseks pakuti 2h linnast välja sõita kuskile veeparki... ei sobinud meile. Otsisime edasi, netist lahendust ei leidnud, kui siis natuke infot, et mõnes hotellis, kus bassein olemas, lasevad nad ka mitte kliendid ujuma, kui nad maksavad sümboolse summa või ostavad baarist juua süüa. Käisime 3 hotelli läbi, kui bassein oligi, siis sellist varianti, et me seal ei ela ja tahame ujuma minna, ei pakutud. Mõtlesime, et proovime korra veel ja siis loobume. Viimase hotelli nimi oli Nuovo City Hotel. Ja kohe pakuti välja, et jah saab, üks inimene peab maksma 300 kohalikku ehk 8€ ja saab selle eest ühe päeva jooksul piiramatult kasutada katusekorrusel asuvat basseini ning jõusaali. Mõeldud, tehtud. Päike lammutas mõnuga J Vahepeal tegime jälle kohalikus kohvikrestoranis lõunasöögi ning läksime tagasi. Päike hakkas vaikselt pilve taha sättima ning käisime dušši all ära, kui avastasin, et seal veel ka aurusaun. Panin maksimumi peale huugama, 55 kraadi ja ootasin 10 min ja lippasin sisse ja voilaa, töötas ja oligi kuum ja oligi aur, reaalne aurusaun. Kasutasime ikka täie raha eest kõiki võimalusi. Nüüd tulime tagasi oma hostelelamusse, kui paarsada meetrit enne seda kohatasime järjekordselt täiesti puhtjuhuslikult Maffras kohatud tüdrukut, kes ka parajasjagu praegu siin ringi reisib. Ja veel suurem oli imestus, kui selgus, et ta ööbib meiega samas majutusasutuses :D Maailm on ikka liiiiiiiiiiiiiiiiiiga pisike. Homne päev veel Bangkokis jäänud ja siis edasi juba Balile J

Changi õlu Raiki.

Tuktukiga linna.
 Maruvana kuju, mis pidi õnne tooma.
 Tibu kongi löömas.
 Siin on näha, kuidas vasakul on täiesti agul ja paremal uhke maja.
 Katusebassein ja aurusaun.
Katusebassein väljast :)

Bangkok enda rikkuses ja vaesuses

Hommikul kell 3 oli meil äratus, et lennujaama minna. 3.30 asusime taksoga teele ning pärast  40 minutit olimegi kohal. Arve läks 900 bahti ehk 24,5 €, mis ei ole üldse hull. Lend ise oli 6.55. Bangkokis võtsime uuesti takso, mis koos kahe tollimaksu ja lennujaamamaksuga läks 500 bahti ehk 13,5 €. Sõit ise oli tunnine võib olla isegi, et natuke üle. Jõudsime hotell/motelli, mis iganes rotikasse kohta, mille olime endale broneerinud. Check in pidi olema 13.00, meie jõudsime aga kohale hommikul 9 paiku. Tegime hommikusöögi ning läksime jalutama. Vahepeal on naljakas, kuidas saatuse või mis iganes „asja“tahtel võib sattuda õigel ajal õigesse kohta. Nimelt ei oleks suutnud paremat päeva kui täna, Bangkoki tulekuks valida. Esiteks, on suur Buddha päev, mis tähendab, et kõik inimesed on õnnelikud, nagu näha oli, ning osad vaatamisväärsused, nagu Õnnelik Buddha on vaid ühel päeval aastas inimestele silmailuks avatud ning ilmselgelt oli see tänane päev. Jalutasime mööda teed, kui üks mees meie juurde tuli ning küsis, kaua oleme Tais olnud ning kas on plaan pühasid templeid vaatama minna. Me ei teadnud asjast midagi, mistõttu ta seletas, et valitsus toetab täna Tuk Tuki autojuhte tasuta bensiiniga, mis tähendab, et Tuk Tuk viib meid igasse soovitud paika, eelkõige nendesse pühadesse templitesse. Seda kõike vaid näeruväärse hinna eest (20 bahti ehk 0.54 €). Olgu, olime kohe nõus. Käisime hotellis, võtsime digika ning asusime teele. Esimesena käisime suuurt, no ikka suurt kuldset püstist Buddhat vaatamas, siis käisime templi juures, mis ongi avatud vaid üks kord aastas. Seal oli väike Buddha, mida meil kirikuõpetaja palus puudutada ning mõelda ühe soovi peale. Nimelt eriliseks teeb selle kuju tema vanus- 1200 + aastat. Imetlusväärne, eks. Jäime temaga pooleks tunniks rääkima ning siis viis Tuki Tuki juht meid õmbluskotta, kus soovitakse inimestele igasuguseid kleite, ülikondasid jms pähe määrida. Mõte hea ning võrreldes Eesti kohtadega odav ka, sest Sinult võetakse mõõdud ning päeva, paariga tehakse Sinu soovile vastav riietusese valmis. Raikile prooviti korduvalt 12 000 bahtiga ehk 325 € ülikonda mähe päärida. Miks sinna, eks? Tuk Tuki juhid viivad meid vahepeal suvakatesse kohtadesse, kust nad ainult täna kuponge tasuta kütusele saavad. Kui nad toovad kliendid nt õmbleja juurde, isegi kui me midagi ei osta, saavad juhid 150 bahti ehk 4€ eest tasuta bensiini. Pärast seda külakäiku läksime templisse, kus jäime ühe mehega umbes tunnikeseks rääkima. Samal ajal ootas Tuk Tuki juht meid truult enda kohal ning sõidutas meid nii umbes 6 tundi jutti. Põikasime sisse juveeliärisse ning järgmisesse rõivakotta, mille peale juht ütles, et minge vaadake 10 minutit seal sees ringi ning siis tulge välja. Kui keegi on Tais käinud, siis see „välja tulemine“ ei käi nii kiirelt ja libedalt. Kõigepealt moositakse meid, kui head hinnad ja kvaliteet jms siin on, siis kui me ütleme, et ei ole huvitataud, hakkavad õiendama ja sõimama. Nojah, see siis seljataga, oli aeg lõunasöök teha. Maksime Tuk Tuki juhile 100bahti ehk 2.71 €, sest ta oli nii truult meid ootamas, mille peale ta oli väga õnnelik. Kuus tundi sõidutamist ja plagaks 2.71, tundub niru eks, aga ta oli väga õnnelik selle saagi üle. Nii lubas ta meid 17.00 uuesti peale võtta, et meil oleks tunnike aega lõunat süüa ning hotellis jalgu puhata. Ta viis meid turule/suurde keskusesse, mis meenutas pigem „labürint labürindis“ ülesehitust, aga lõpuks saime kella 8ks õhtul tagasi hotelli. Nüüd ongi aeg unemaale minna ning vaadata, mis homne 36-kraadine ilm toob.

Veel natuke Bangkokist. See linn on minu arvates illustratsioon vaesed vs suurrikkad. Tegime paar pilti ka, kus otse villa kõrval asuvad puuhütid ning kokkukukkunud majad. Sildade all võib näha kodutuid ning tänaval magavaid mehi. Prügi on igal pool kuhjade viisi ning tänavad haisevad. Tänagi õhtusööki restoranis süües ronis prussakas mulle jala peale. Harjumise asi, aga alguses ei ole kõige meeldivam tunne :D

Bangkoki

Helina

Thursday, May 28, 2015

Viimane päev Phuketis.

Eile õhtul otsustaime ka öisele peotänavale ringi peale teha... Kõige populaarsem asi, mida pakutakse on ping-pong show. Tänaval kõnnib ligi 100 menüüga inimest, kes kutsuvad sind tagaruumidesse, kus striptiisitarid tantsivad ning teatud kohta erinevaid asju topivad ning sellega show teevad. Nimelt küünlad, linnud, noad, kilpkonnad, pingpongipallid jne. Et seda näha, pead ostma lihtsalt endale joogi, näiteks õlu maksab 900 kohalikku ehk 24€ ja võid seal kõike vaadata... Me loomulikult ei võtnud ühtegi nendest pakkumistest vastu. Pakutakse sõna otses mõttes kõike, pidu, jooki, kanepit, naisi, mehi, meesnaisi ja veel. Pärast pidevat pearaputamist, et me midagi ei soovi, suundusima tagasi hotelli tuttu. Hommikul ärkasime paduvihma saatel, õnneks see ei kestnud väga kaua, kuid päike ka välja ei tulnud, alles kell 17:00. Tegime viimaseid ringe tuntud tänavatele peale, igale TUKTUK pakkumisele EI öeldes ning käisime bassinis ujumas ja õhtul pimedas nüüd ookeanis ka. Homme äratus kell 3:00 ja 3:30 taksoga lennujaama ja algab lend Bangkoki J

Tuk-tuki Raiki.

Wednesday, May 27, 2015

Las kallab vihm alla...

Täna oli täielik vihmapäev. Sellist polegi veel näinud. Hommikul, kui turul enda ostutiiru tegime, hakkas nii hullult sadama, et vaevaga saime koju. Nii ta siis sajab ja sajab juba viimased 12 tundi. Nii et olime terve päeva hotellitoas :D. Järgmiseks nädalaks näitab, et vihm ja torm jätkub, homseks loodame äkki natuke paremat saada.

Helina

Monday, May 25, 2015

Phi Phi saar.

Tere järjekordselt meie truudele lugejatele. Täna tirises äratuskell jälle kell 6:00 ning seekord oleks isegi tahtnud kauem magada, aga oli vaja ennast püsti ajada. Hommikubufees lasime endale omletid küpsetada ning muud kraami kõrvale tõsta ning kell 8:00 algas meie tripp. Sõitsime tunnikese Phuketi linna suunas ning sealsesse sadamasse, kus saime kiirpaadi peale. Tee peal nägime aga kohalikku eluolu lähemalt, nimelt kuidas inimesed elavad bambusest kokku klopsitud majades või auto katusest loodud varjualuses, söövad maa peal, pesevad pesu ojas jne. Kurb. Paneb järjekordselt hindama seda, mis kodus olemas on. Meie giidiks oli 3+ inglise keelega Shakira nimeline meesterahvas. Sõitsime sinna randa, kus The Beach film üles võetud on ning saime seal ringi jalutada ning pilte teha. Järgmisena nägime ahviranda, kus ahvid vabalt ringi jooksid ning meie käest maiuseid lunisid. Viikingite aegsed koopad ei jäänud ka nägemata. Peagi olime mingi kohaliku nimega saare peal, kus sõime lõunat. Suur buffee laud, kus söö, palju jaksad. Sõitsime edasi ja saime snorgeldada ka. Meie tibuga, kui ekstremistid, sõitsime iga kord paadi ninaosas, kus raputas ja peksis konstantselt mööda laineid. Nimelt on praegu Tais niiöelda madalhooaeg ja ilma ja tuulte ja lainetege ei ole kõik päris nii, nagu tipphooajal võiks olla. Igal hetkel võib paduvihm kaela tulla, lained on suured ja siuksed mured. See aga meid ei heidutanud, nautisimegi rohkem seda „rodeo“ sõitu. Täna saime järjekordselt USA tüüpidelt kommentaariks, et meil peaaegu nagu polekski mingit aksenti juures J See vist nagu kompliment :D Me ei saanud tilkagi vihma paadiga sõites, küll aga tagasi bussisõidul hakkas korralikult kallama. Kallas tunnikese ja jäi järele, nii ta käibki. Päike tegi meid täna ilusasti punaseks J Nüüd tellisime õhtusöögi tuppa ning puhkame päevast

Päikese Raiki.

Kalaspaas sulistamas.
 Tibu ei olnud päris kindel nende ahvide puudutamise osas ning küsis ikka korduvalt, enne kui käe külge pistis.
 Tüdruk tahtis pilti teha :)
 Üks ahv teiselt kirpu otsimas :D
 Raftingul käidud!
 Londu.
 Saime ka törtsu vihma ja pärast seda hotelli basseini.